Чи можлива економія при номінальних оборотах електродвигуна?

Енергозбереження асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором

Постійно виникає запитання щодо енергозбереження асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором, особливо коли він працює на номінальних обертах. У такому випадку двигун споживає певний струм, який, в принципі, залишався б незмінним і без спеціальних налаштувань. Однак нещодавно багато виробників перетворювачів частоти впровадили функції, які іменуються як автоматичне енергозбереження або автоматична оптимізація енергозбереження. Зазвичай ця функція відключена на заводських налаштуваннях, оскільки її ефективне використання потребує відповідних умов навантаження двигуна по всьому діапазону швидкості, включаючи низькі частоти, до 15 Гц.

Функція енергозбереження адаптує вихідну напругу до змінного струмового навантаження, що, в свою чергу, знижує акустичний шум двигуна і споживання енергії. Для правильної роботи цієї функції потрібно точно задати параметри двигуна, зокрема коефіцієнт потужності (cosφ). Часом для цього використовується функція автоматичного визначення параметрів двигуна. Відзначимо, що енергозбереження особливо ефективне в векторному режимі, а також для навантажень, що нечасто змінюються.

Приклад реального об'єкта

Розглянемо реальний випадок: привод дробарки каменю на кар'єрі. Привід дробарки працює на частоті 50 Гц. Якщо двигун підключений безпосередньо до електромережі, при зміні навантаження на конвеєрі змінюється струм двигуна, в той час як напруга залишатиметься на рівні 380 В. Проте при активованій автоматичній корекції параметрів двигуна, векторному управлінні та функції енергозбереження, струм змінюється пропорційно навантаженню, а також коригується напруга живлення двигуна. На практиці це може забезпечити економію до 35% електричної енергії при роботі на зазначеному механізмі.

Схема приводу дробарки

З графіка видно, що напруга на двигун не перевищує 350 В, що і є ідеєю функції енергозбереження. У цьому випадку середня економія за рік склала 23% електроенергії, що призвело до окупності рішення для двигуна потужністю 75 кВт всього за 15 місяців, навіть з урахуванням нічного тарифу.

Висновок

Отже, функція автоматичного енергозбереження дійсно ефективна для приводів, що працюють у номінальному режимі. ККД усієї системи складає приблизно 95-98%, а частка реактивної складової є мінімальною. Якщо вам потрібна детальніша інформація, ви можете зв'язатися з нашими фахівцями будь-яким зручним способом у розділі Контакти.