УПП в Україні: Огляд та особливості
УПП (устрої плавного пуску) в Україні використовуються значно частіше, ніж в європейських країнах. Це пов'язано з тим, що в Європі популярні частотники, які мають високу вартість, що може бути недоступним для багатьох споживачів. Таким чином, в Україні більшість віддає перевагу пристроям з нижчою вартістю.
Функції УПП
Пристрої плавного пуску виконують ряд важливих функцій:
- Не регулюють швидкість асинхронних двигунів;
- Не забезпечують плавне прискорення або гальмування;
- Не компенсують реактивну потужність, споживану асинхронними агрегатами.
Обмеження пускових струмів
Основне призначення УПП - обмеження пускових струмів асинхронників. Це дозволяє знизити негативні ефекти від різкого підключення електродвигунів до мережі.
Типи УПП
УПП можуть мати різні технічні особливості та параметри:
- Моделі з регулюванням по 2-х фазах;
- Моделі з коригуванням по 3-х фазах.
Деякі УПП постачаються з обвідним контактором, тоді як інші - без нього. В разі, якщо запуск асинхронника триває від кількох секунд до пари десятків, плавний пуск може не знадобитися.
Втрати та теплообмін
Важливий момент - на тиристорах відбуваються втрати, середня величина яких становить 1,5 Вт на 1А для однієї фази. При контролі по 2-х фазах втрати збільшуються до 3 Вт, а при 3-х фазах - до 4,5 Вт на 1 А. Наприклад, якщо струм двигуна становитиме 100 А, втрати можуть досягати 450 Вт, що викликає необхідність розсіювання тепла.
Для цього тиристори встановлюють на радіатори, які мають відповідні геометричні параметри для забезпечення ефективного відведення тепла.
Байпаси в УПП
УПП потужністю від 7 до 110 кВт зазвичай оснащуються вмонтованими байпасами. Це зумовлено необхідністю забезпечення правильної роботи пристрою при підключенні до мережі.
Пристрої з потужністю понад 110 кВт часто постачаються без байпасного елемента. Це пов'язано з високою вартістю контакторів, які можуть виявитися дорожчими за саме УПП. Тому виробники дозволяють користувачеві самостійно вирішити, чи потрібен байпас чи ні.
Деякі виробники пропонують пускові пристрої з потужністю понад 110 кВт з контакторами. Проте ці пристрої повинні оснащуватися байпасними елементами для коректної роботи.