Підготовка двигунів для роботи у складі частотно-регульованого приводу

Частотне регулювання електродвигунів

Сучасні технологічні системи невіддільно пов'язані з використанням електродвигунів змінного струму, які перетворюють електричну енергію в механічну. Вони забезпечують роботу різних механізмів, виконуючи завдання в різних сферах промисловості. В останні роки найбільшого поширення набуло частотне регулювання, яке здійснюється за допомогою перетворювача частоти. Цей пристрій забезпечує подачу на двигун напруги з регульованою частотою і амплітудою, що, в свою чергу, дозволяє керувати швидкістю обертання двигуна і моментом на його валу.

Переваги частотно-регульованих приводів

Впровадження частотного регулювання надає такі переваги:

  • зменшення споживання електроенергії на 30-50%;
  • image_alt_vfdподовження терміну служби двигунів та інших елементів приводів;
  • автоматизація контролю та управління робочими режимами;
  • зменшення навантаження на електромережу.

Завдяки цим перевагам частотно-регульовані приводи (ЧРП) мають широке вживання в технологічних системах, де потрібно:

  • реалізувати плавне або ступеневе регулювання кутової швидкості;
  • забезпечити стабільність швидкості або моменту;
  • забезпечити злагоджену роботу декількох приводів;
  • автоматизувати технологічні процеси;
  • знизити споживання енергоресурсів.

Адаптація електродвигунів для ЧРП

Для досягнення максимальної ефективності і надійності роботи ЧРП важливо забезпечити узгоджену роботу перетворювача частоти та електродвигуна. Сучасні перетворювачі дозволяють здійснювати автоматичне визначення і налаштування ключових параметрів системи. Проте, адаптація двигунів змінного струму все ж може бути необхідною для досягнення оптимальних характеристик.

Завдяки цій адаптації, електроприводи здатні відповідати вітчизняним та міжнародним стандартам, що дозволяє проходити сертифікацію. Багато систем вимагають відповідності захисту за стандартом IP 54 і кліматичним вимогам У3. У деяких випадках необхідно використовувати двигуни з підвищеним захистом (IP 55) або з особливими кліматичними характеристиками (У2, УХЛ1, У1). У таких ситуаціях модернізація електродвигуна є обов'язковою.