Несправності електродвигуна та способи його захисту

Несправності електродвигунів: Електричні та механічні проблеми

Несправності електродвигуна можуть бути як електричними, так і механічними. Якщо проблеми пов'язані з електричною частиною, то причина зазвичай криється в обмотці. Популярні електричні неполадки двигуна:

  • замикання між обмотками;
  • обрив обмотки;
  • міжвиткове замикання;
  • замикання обмотки на корпус.

Методи усунення електричних проблем

Багато з цих проблем можна вирішити за допомогою перемотування електродвигуна.

Механічні поломки електродвигунів

Механічні несправності електродвигуна зазвичай пов'язані з виходом з ладу окремих елементів його конструкції. Причинами механічних поломок можуть бути:

  • знос підшипників і виникнення сильного тертя;
  • зачеплення ротора зі статором;
  • провертання ротора на валу;
  • ушкодження крильчатки обдування (у такому випадку двигун не перестане працювати, але перегріватиметься, що зменшить його експлуатаційний термін);
  • пошкодження корпусу (може статися внаслідок неправильного монтажу, механічного впливу або перевищення допустимих навантажень).

Захист електродвигунів

Серед основних засобів захисту електричних двигунів можна виділити:

  • теплові реле;
  • мотор-автомати;
  • термістори;
  • термореле;
  • електронні реле захисту;
  • перетворювачі частоти.

Мотор-автомати та теплові реле виявляють підвищений струм по фазах електродвигуна і відключають його при перевищенні допустимих параметрів. Мотор-автомат може самостійно відключати двигун, тоді як теплове реле лише розмикає живлення ланцюга.

Електронні захисні реле використовують мікропроцесори для моніторингу показників напруги в реальному часі, що дозволяє автоматично відключати мотор або індикувати проблеми.

Термозахист

Термозахист представлений термореле й термісторами, які є останнім рубежем захисту електродвигуна в разі, якщо не спрацював тепловий захист при перевантаженні. Як тільки допустима межа показників перевищується, захист спрацьовує, і двигун вимикається.

Перетворювачі частоти

Ці пристрої мають декілька видів захисту електродвигуна. Захист може спрацювати при перевищенні напруги, моменту та струму. Вони також забезпечують обмеження моменту та струму, через що застосовується менше напруги, яка подається на двигун, в разі перевантаження. Хоча двигун не зупиняється, оператор отримує повідомлення про виникнення проблем.

На вході до перетворювача частоти необхідно встановити автомат захисту, а на виході — теплове реле та термісторний захист.