Принцип роботи асинхронних електродвигунів
Асинхронні електродвигуни (АТ), які широко використовуються в промисловості, працюють на основі перетворення електричної енергії в радіальне механічне обертання. Ці механізми отримали свою назву через незначну різницю (розузгодження) між швидкостями обертання статичного магнітного поля та ротора.
Типи асинхронних двигунів
Однофазні асинхронні двигуни призначені для роботи в електричних мережах 220 Вольт та використовуються в різних моделях побутової техніки. Натомість трифазні двигуни зазвичай застосовуються як приводи для виконавчих механізмів у великих промислових установках.
Несправності та їх усунення
Потреба в ремонті асинхронних двигунів, як правило, виникає після виявлення таких характерних несправностей:
- замикання між витками;
- руйнування або сильне нагрівання підшипників ротора;
- пошкодження ізоляції статора;
- ослаблення або повний обрив кріплень клемних з'єднувачів.
Для усунення вище перелічених несправностей найкраще звернутися до фахівців, які спеціалізуються на ремонті двигунів цього класу.
Ремонт підшипників асинхронних двигунів
Прикладом самостійного ремонту асинхронних машин є заміна підшипників.
Підшипники належать до класу опорних вузлів, які забезпечують нормальний режим обертання рухомих частин АТ (ротора або якоря), витримуючи як радіальні, так і осьові навантаження.
Типові несправності підшипників
Серед найбільш характерних несправностей елементів кочення (підшипників) можна виділити:
- перегрів корпусу підшипникового вузла через його забруднення або відсутність мастила;
- сильні шуми в корпусі елемента кочення, які виявляються при розгоні та гальмуванні ротора;
- викид мастила з утримувача підшипника.
Процес заміни підшипників
- Спочатку видаляється одна з кришок корпусу двигуна (передня або задня).
- Потім за допомогою спеціального знімника знімається ротор двигуна.
- Після цього підшипники видаляються з посадкових гнізд і замінюються на нові.
- Складання двигуна проводиться в зворотному порядку розбирання.
Після завершення складання електродвигун запускається з підключенням навантаження та перевіряється на відсутність сторонніх шумів.