Що таке частотне регулювання?
Складно уявити сучасні технологічні установки без електродвигунів, які працюють на змінному струмі. Електродвигун є рушійною силою, що активує як весь механізм, так і його окремі елементи. Він перетворює електричну енергію з мережі на механічну, забезпечуючи рух.
Існує кілька методів управління основними параметрами роботи таких приводів. Один з найпоширеніших — частотне регулювання, що дозволяє ефективно управляти їх роботою.
Принцип дії частотного регулювання грунтується на подачі мережевої напруги на електродвигун за допомогою перетворювача частоти, який задає амплітуду і частоту напруги.
- обертальний момент валу;
- швидкість обертання.
Переваги частотно-регульованих приводів
Застосування частотно-регульованих приводів відкриває нові перспективи, зокрема можливості:
- зменшення витрат електроенергії на 30-50%;
- зниження навантаження на електромережу;
- продовження терміну експлуатації електродвигуна та інших елементів;
- часткової або повної автоматизації систем управління і контролю.
Частотно-регульовані приводи часто використовуються в тих областях, де потрібно забезпечити:
- змінність швидкості обертання валу;
- стабільність швидкості або моменту обертання;
- синхронну роботу всіх приводів установки;
- високий рівень автоматизації технологічних процесів;
- економію електричної енергії, газу, води та сировини.
Адаптація двигуна в частотно-регульованому приводі
Для досягнення ефективної роботи частотно-регульованого приводу (ЧРП) потрібно забезпечити гармонійність в роботі електродвигуна і перетворювача частоти. Останній автоматично визначає і налаштовує ключові параметри системи.
Проте, в певних випадках можуть знадобитися додаткові коригування. Для цього на електродвигун змінного струму встановлюються:
- ендокер — пристрій, що фіксує кутове положення валу;
- додатковий датчик температури;
- електроізольований підшипник;
- незалежна система охолодження — рідинна або повітряна.
Наприклад, система може вимагати:
- ступінь захисту приводу відповідно до вимог IP 54;
- кліматичне виконання, згідно з УЗ.
Однак, іноді існує потреба у дотриманні більш високих стандартів захисту, таких як IP 55 або УХЛ1, У2, У1, що потребує модернізації двигуна.