Частотно-регульований електропривод. Як підготувати двигун?

Що таке частотне регулювання?

Складно уявити сучасні технологічні установки без електродвигунів, які працюють на змінному струмі. Електродвигун є рушійною силою, що активує як весь механізм, так і його окремі елементи. Він перетворює електричну енергію з мережі на механічну, забезпечуючи рух.

Існує кілька методів управління основними параметрами роботи таких приводів. Один з найпоширеніших — частотне регулювання, що дозволяє ефективно управляти їх роботою.

Принцип дії частотного регулювання грунтується на подачі мережевої напруги на електродвигун за допомогою перетворювача частоти, який задає амплітуду і частоту напруги.

  • обертальний момент валу;
  • швидкість обертання.

Переваги частотно-регульованих приводів

Застосування частотно-регульованих приводів відкриває нові перспективи, зокрема можливості:

  • зменшення витрат електроенергії на 30-50%;
  • зниження навантаження на електромережу;
  • продовження терміну експлуатації електродвигуна та інших елементів;
  • часткової або повної автоматизації систем управління і контролю.

Частотно-регульовані приводи часто використовуються в тих областях, де потрібно забезпечити:

  • змінність швидкості обертання валу;
  • стабільність швидкості або моменту обертання;
  • синхронну роботу всіх приводів установки;
  • високий рівень автоматизації технологічних процесів;
  • економію електричної енергії, газу, води та сировини.

Адаптація двигуна в частотно-регульованому приводі

Для досягнення ефективної роботи частотно-регульованого приводу (ЧРП) потрібно забезпечити гармонійність в роботі електродвигуна і перетворювача частоти. Останній автоматично визначає і налаштовує ключові параметри системи.

Проте, в певних випадках можуть знадобитися додаткові коригування. Для цього на електродвигун змінного струму встановлюються:

  • ендокер — пристрій, що фіксує кутове положення валу;
  • додатковий датчик температури;
  • електроізольований підшипник;
  • незалежна система охолодження — рідинна або повітряна.

Наприклад, система може вимагати:

  • ступінь захисту приводу відповідно до вимог IP 54;
  • кліматичне виконання, згідно з УЗ.

Однак, іноді існує потреба у дотриманні більш високих стандартів захисту, таких як IP 55 або УХЛ1, У2, У1, що потребує модернізації двигуна.