Асинхронний двигун. Способи управління

Управління асинхронним двигуном

Управління асинхронним двигуномІснує кілька способів управління асинхронним двигуном. Серед них важливими є управління за розімкненим і замкнутим контуром за допомогою інвертора, що дозволяє двигуну обертатися з заданою швидкістю і певним крутним моментом.

Основні методи управління

Розглянувши різноманітні методи, можна визначити, в яких випадках застосовувати кожен з них.

  1. Управління V/F - загальне управління вектором (просторовим), що характеризує відкритий контур. Цей метод застосовується, коли двигун має надавати:
  • повільне перемикання швидкостей;
  • високу точність роботи на низьких швидкостях.

Цей метод використовується у більшості приводів, що працюють від змінного струму.

  1. Керування за допомогою вектора розімкнутого контуру – в цьому випадку зворотний зв'язок не використовується. У такій системі:
  • швидкість оцінюється в кожен конкретний момент часу (режим online), але відсутнє керування за допомогою зворотного зв'язку;
  • замкнутий контур дозволяє контролювати вихідний струм в реальному часі.
  • Контролюється номінальне значення вихідного крутного моменту (150%) при частоті 0,5 Гц;
  • Автоматично фіксуються будь-які зміни навантаження, що дозволяє обмежувати вихідний струм, якщо він перевищує допустимі значення.

Цей метод має перевагу в гарній надійності інвертора та високій продуктивності, навіть при:

  • раптових змінах навантаження;
  • швидкому уповільненні або прискоренні.

Інвертор стійкий до перевантажень струму та короткого замикання.

  1. Керування крутним моментом – це управління вектором закритого контуру, в якому не спостерігається зворотний зв'язок PG.

Даний метод включає:

  • оцінку реального швидкісного режиму (швидкості в конкретний момент часу);
  • управління, яке здійснюється за допомогою зворотного зв'язку.

Застосування цього способу дозволяє трансформувати звичайний індукційний двигун, що працює від постійного струму, в електродвигун змінного струму, характеризуючи:

  • регулюванням швидкості обертання;
  • високим пусковим моментом.

Цей процес також відомий як безсенсорне векторне управління швидкістю.

Встановлення режиму роботи

Під встановленням робочого режиму інвертора розуміється фізична величина, яка сприймається як управляючий об'єкт для приводження в рух електродвигуна.

Об'єктами управління можуть бути:

  • швидкість двигуна – для встановлення швидкісного режиму;
  • крутний момент – при виборі режиму крутного моменту.

Серед універсальних способів для встановлення робочих режимів виокремлюють:

  • математичні комбінації;
  • аналогові налаштування струму та напруги;
  • цифрові налаштування.

Варто зазначити, що спочатку налаштовується швидкісний режим поштовхового переміщення. Це означає, що незалежно від поточного режиму, інвертор автоматично переходить до режиму механізму поштовхового переміщення, коли:

  • вводиться команда JOG з цифрової клавіатури;
  • замикаються керуючі клеми RJOG та FJOG.