Управління асинхронним двигуном
Існує кілька способів управління асинхронним двигуном. Серед них важливими є управління за розімкненим і замкнутим контуром за допомогою інвертора, що дозволяє двигуну обертатися з заданою швидкістю і певним крутним моментом.
Основні методи управління
Розглянувши різноманітні методи, можна визначити, в яких випадках застосовувати кожен з них.
- Управління V/F - загальне управління вектором (просторовим), що характеризує відкритий контур. Цей метод застосовується, коли двигун має надавати:
- повільне перемикання швидкостей;
- високу точність роботи на низьких швидкостях.
Цей метод використовується у більшості приводів, що працюють від змінного струму.
- Керування за допомогою вектора розімкнутого контуру – в цьому випадку зворотний зв'язок не використовується. У такій системі:
- швидкість оцінюється в кожен конкретний момент часу (режим online), але відсутнє керування за допомогою зворотного зв'язку;
- замкнутий контур дозволяє контролювати вихідний струм в реальному часі.
- Контролюється номінальне значення вихідного крутного моменту (150%) при частоті 0,5 Гц;
- Автоматично фіксуються будь-які зміни навантаження, що дозволяє обмежувати вихідний струм, якщо він перевищує допустимі значення.
Цей метод має перевагу в гарній надійності інвертора та високій продуктивності, навіть при:
- раптових змінах навантаження;
- швидкому уповільненні або прискоренні.
Інвертор стійкий до перевантажень струму та короткого замикання.
- Керування крутним моментом – це управління вектором закритого контуру, в якому не спостерігається зворотний зв'язок PG.
Даний метод включає:
- оцінку реального швидкісного режиму (швидкості в конкретний момент часу);
- управління, яке здійснюється за допомогою зворотного зв'язку.
Застосування цього способу дозволяє трансформувати звичайний індукційний двигун, що працює від постійного струму, в електродвигун змінного струму, характеризуючи:
- регулюванням швидкості обертання;
- високим пусковим моментом.
Цей процес також відомий як безсенсорне векторне управління швидкістю.
Встановлення режиму роботи
Під встановленням робочого режиму інвертора розуміється фізична величина, яка сприймається як управляючий об'єкт для приводження в рух електродвигуна.
Об'єктами управління можуть бути:
- швидкість двигуна – для встановлення швидкісного режиму;
- крутний момент – при виборі режиму крутного моменту.
Серед універсальних способів для встановлення робочих режимів виокремлюють:
- математичні комбінації;
- аналогові налаштування струму та напруги;
- цифрові налаштування.
Варто зазначити, що спочатку налаштовується швидкісний режим поштовхового переміщення. Це означає, що незалежно від поточного режиму, інвертор автоматично переходить до режиму механізму поштовхового переміщення, коли:
- вводиться команда JOG з цифрової клавіатури;
- замикаються керуючі клеми RJOG та FJOG.