Основні критерії вибору перетворювача частоти

Незважаючи на те, щоперетворювач частоти має дуже велику кількість характеристик виділимо основні на які слід звернути

1 Номінальний струм електродвигуна

Багато хто скаже, навіщо потрібен струм, якщо є потужність двигуна Якщо потужність двигуна менше або дорівнює потужності перетворювача частоти можна сміливо брати Це невірно Справа в тому, що на шильдику   електродвигуна дійсно вказані такі параметри як Uн-номінальна напруга, на яку розрахований двигун, Iн-номінальний струм, який споживає двигун при роботі на номінальне навантаження, Рн-номінальну потужність, сosф,   ККД електродвигуна, номінальні обороти, робочу частоту та інші. Так от Рн це номінальна механічна потужність електродвигуна, яку він здатний розвинути, а не споживана електрична Активна електрична потужність споживана з мережі дорівнюватиме Uн*Ін*√3*cosф або в перерахунку з механічної потужності Рн/ ККД (тобто споживана з мережі активна потужність буде завжди більша ніж механічна потужність на валу двигуна) Як правило для електродвигунів з  однакової Рн зі зменшенням номінальних оборотів Ін буде збільшуватися Номінальний струм Ін також залежатиме від параметрів cosф і ККД двигуна  Хоча виробники перетворювачів частоти враховують ці нюанси і як правило вибір перетворювача частоти за потужністю (за умови що номінальна синхронна швидкість не менше 1500 об/хв) підходить для насосів, вентиляторів та іншого навантаження (це також пов'язано з тим, що при проектуванні закладається запас по потужності + дискретність ряду потужностей двигунів) проте потрібно перевіряти ще раз по струму, а саме: номінальний струм перетворювача частоти повинен бути більше номінального струму двигуна

Інпч> Інд

2Перевантажувальна здатність перетворювача частоти

Цей параметр завжди описаний у документації до перетворювачів частоти Перевантажувальна здатність, як правило, дається в % за 1 хвилину Інпч – але крім цього він може давати короткочасно струм більше номіналу Це потрібно при розгоні електродвигунів при номінальному навантаженні У характеристиках до перетворювачів частоти завжди йде такий параметр Iмах 60с – максимальний струм, що видається перетворювачем частоти, протягом 60 секунд (1 хвилини) Так от перевантажувальна здатність в % дорівнює Iмах 60с / IнпчНапруга живлення та вихідна напруга перетворювача частоти

На території України переважає 2 види напруги мережі 1ф-220В та 3ф 380В
Тому і перетворювачі частоти, що поставляються, мають наступні характеристики по живильній і вихідній напрузі:
1ф 220В/1ф 220В – на вхід перетворювача частоти подається 1 фаза 220В, а на виході знімається 1 фаза 220В
1ф 220В/3ф 220В - на вхід перетворювача частоти подається 1 фаза 220В на виході знімається 3 фази 220В (для трифазних двигунів які на зірці працюють на 380В а на трикутнику -220В)
3ф 380В/3ф 380В - на вхід перетворювача частоти подається 3 фази 380В, а  на виході знімається 3 фази 380В

4Метод управління двигуном

Існує кілька методів керування двигуном залежно від конкретних завдань
- насоси, вентилятори, компресори та інші механізми, де потужність на валу постійно змінюється, немає необхідності у високих динамічних характеристик, не потрібна підтримка моменту на невисоких швидкостях (менше 15 Гц). , температуру і т.д. Для даного застосування Вам повністю підійдуть перетворювачі частоти зі скалярним методом керування двигуном Суть методу -  йде керування тільки швидкістю обертання двигуна, момент на валу двигуна при цьому не контролюється
- У верстатах, шнеках, екструдерах, конвеєрах, дробарках та інших загальнопромислових механізмів потрібна підтримка моменту, на низьких швидкостях починаючи з 0,5-1 Гц у всьому діапазоні регулювання, а також підтримка моменту при зміні навантаження при роботі на одній частоті Допустима підтримка частоти 5%  Для даних застосувань Вам необхідно використовувати  перетворювач частоти з векторним методом управління без зворотного зв'язку Суть методу – підтримка моменту при роботі на певній частоті у разі зміни навантаження або роботі на швидкості менше 15 Гц аж до 0,5-1 Гц Оцінка моменту відбувається за струмом, що споживається
– У верстатах з ЧПУ, в ліфтах, на лініях де потрібна точна позиція або точна підтримка швидкості (паперова промисловість), а також при цьому точно тримати момент на валу, необхідність утримувати навантаження при 0 Гц використовують векторний метод керування двигуном зі зворотною зв'язком Як правило, цей зворотний зв'язок за швидкістю (оборотами валу двигуна) Реалізується зворотний зв'язок шляхом встановлення на вал двигуна датчика зворотного зв'язку (енкодера, резольвера і тд) і підключення через спеціальну плату до перетворювача частоти

5Інші характеристики

Крім вищезазначених характеристик є ще багато інших, але це вже, як правило, для більш специфічних застосувань. Наприклад, такі:

  • Наявність можливості підключення до промислової мережі (протокол MODBUS, CANOPEN, PROFIBUS);
  • Винос панелі керування на відстань;
  • Можливість підключення до ПК та управління з нього;
  • Можливість створення резервної копії всіх параметрів  перетворювача  частоти;
  • Можливість підключення гальмівного резистора (для збільшення швидкості зупинки);
  • Кількість та тип входів-виходів;
  • Вбудований програмований логічний контролер та інші характеристики

Всі ці моменти обов'язково прописані в документації на  перетворювач  частоти Ознайомитись з документацієюВи можете у розділі Документація

Якщо є питання, зв'яжіться з командою фахівців у розділі Контакти

Цікаві статті