Верстатобудівна промисловість - використання перетворювачів частоти Rexroth VFC & EFC на токарних верстатах з ЧПУ

Управління шпинделем токарного верстата

Для шпинделя використовується частотне управління потоком поточного зчеплення статора. Цей метод називається бездатчиковим управлінням потоком за допомогою вектора (векторне управління). У цій статті детально описано, як налаштувати частотний перетворювач для токарного верстата.

Особливості частотних перетворювачів

  • Компактна конструкція
  • Економія простору в шафі управління
  • Знімні клемники входів/виходів, пульт управління з можливістю копіювання параметрів
  • Легка установка та обслуговування, підвищення ефективності виробництва
  • VFC & EFC 3610 — пусковий момент 100% при 15 Гц;
  • VFC & EFC 5610 — пусковий момент 200% при 0,5 Гц
  • Ефективне різання металу високої міцності, уникнення перевантажень на низькій швидкості і струмових перевантажень, мінімальний час гальмування до 2 с
  • Висока точність управління, швидкі динамічні характеристики
  • Швидка реакція на нерівні поверхні для підтримання стабільності та якості різання, а також поліпшення гладкості зрізу
  • Функція гальмування перезбудженням дозволяє скоротити час гальмування (до 50% від заданого часу), без необхідності використання гальмівного резистора

Застосування у токарних верстатах з ЧПУ

Інвертори VFC та EFC забезпечують привід шпинделя та реалізують безступінчасте управління, що дозволяє задовольнити різні потреби обробки. Фактична швидкість може досягати ± 1 до 2 обертів. Вибір векторного керування з розімкненим контуром забезпечує високу перевантажувальну здатність і пусковий момент, що сприяє швидкому запуску і зупинці двигуна, підвищуючи ефективність обробки. Параметр C000 потрібно встановити в режим векторного управління SVC для підвищення точності управління. Після введення номінальних даних двигуна необхідно скористатися динамічним автопідстроюванням (C101 = 2). Встановлення C015 = 660 В визначає межу напруги постійного струму для активації гальмівного ключа та розсіювання енергії під час гальмування.

Налаштування параметрів частотного перетворювача

Код параметра Найменування Задане значення Примітка
b000 Налаштування доступу 2 Додаткові параметри
C000 Режим керування 1 Векторне управління SVC
C015 Точка включення гальмівного ключа 660 Робоча точка гальма 660 В
C025 Режим захисту від перенапруги 2 Резисторне гальмування увімкнено
C101 Автопідстроювання двигуна 2 Автопідстроювання з обертанням
C105 Номінальна потужність двигуна - Залежно від двигуна
C106 Номінальна напруга двигуна - Залежно від двигуна
C108 Номінальна частота двигуна - Залежно від двигуна
C109 Номінальна частота обертання - Залежно від двигуна
C221 Підвищення крутного моменту 01 Підвищення вручну
E000 Джерело завдання частоти 2 AI1 аналоговий вхід
E001 Джерело команди ПУСК 1 За допомогою цифрових входів
E008 Макс вихідна частота 100 Залежно від вимог
E009 Верхня межа частоти 100 Залежно від вимог
E026 Час розгону 2 Залежно від вимог
E027 Час гальмування 25 Залежно від вимог
E037 Час витримки частоти запуску 0 Миттєвий СТАРТ
E101 Вхід X2 36 Обертання НАЗАД
E173 Макс частота аналогової кривої 1 100 Залежно від вимог