Управління шпинделем токарного верстата
Для шпинделя використовується частотне управління потоком поточного зчеплення статора. Цей метод називається бездатчиковим управлінням потоком за допомогою вектора (векторне управління). У цій статті детально описано, як налаштувати частотний перетворювач для токарного верстата.
Особливості частотних перетворювачів
- Компактна конструкція
- Економія простору в шафі управління
- Знімні клемники входів/виходів, пульт управління з можливістю копіювання параметрів
- Легка установка та обслуговування, підвищення ефективності виробництва
- VFC & EFC 3610 — пусковий момент 100% при 15 Гц;
- VFC & EFC 5610 — пусковий момент 200% при 0,5 Гц
- Ефективне різання металу високої міцності, уникнення перевантажень на низькій швидкості і струмових перевантажень, мінімальний час гальмування до 2 с
- Висока точність управління, швидкі динамічні характеристики
- Швидка реакція на нерівні поверхні для підтримання стабільності та якості різання, а також поліпшення гладкості зрізу
- Функція гальмування перезбудженням дозволяє скоротити час гальмування (до 50% від заданого часу), без необхідності використання гальмівного резистора
Застосування у токарних верстатах з ЧПУ
Інвертори VFC та EFC забезпечують привід шпинделя та реалізують безступінчасте управління, що дозволяє задовольнити різні потреби обробки. Фактична швидкість може досягати ± 1 до 2 обертів. Вибір векторного керування з розімкненим контуром забезпечує високу перевантажувальну здатність і пусковий момент, що сприяє швидкому запуску і зупинці двигуна, підвищуючи ефективність обробки. Параметр C000 потрібно встановити в режим векторного управління SVC для підвищення точності управління. Після введення номінальних даних двигуна необхідно скористатися динамічним автопідстроюванням (C101 = 2). Встановлення C015 = 660 В визначає межу напруги постійного струму для активації гальмівного ключа та розсіювання енергії під час гальмування.
Налаштування параметрів частотного перетворювача
| Код параметра | Найменування | Задане значення | Примітка |
| b000 | Налаштування доступу | 2 | Додаткові параметри |
| C000 | Режим керування | 1 | Векторне управління SVC |
| C015 | Точка включення гальмівного ключа | 660 | Робоча точка гальма 660 В |
| C025 | Режим захисту від перенапруги | 2 | Резисторне гальмування увімкнено |
| C101 | Автопідстроювання двигуна | 2 | Автопідстроювання з обертанням |
| C105 | Номінальна потужність двигуна | - | Залежно від двигуна |
| C106 | Номінальна напруга двигуна | - | Залежно від двигуна |
| C108 | Номінальна частота двигуна | - | Залежно від двигуна |
| C109 | Номінальна частота обертання | - | Залежно від двигуна |
| C221 | Підвищення крутного моменту | 01 | Підвищення вручну |
| E000 | Джерело завдання частоти | 2 | AI1 аналоговий вхід |
| E001 | Джерело команди ПУСК | 1 | За допомогою цифрових входів |
| E008 | Макс вихідна частота | 100 | Залежно від вимог |
| E009 | Верхня межа частоти | 100 | Залежно від вимог |
| E026 | Час розгону | 2 | Залежно від вимог |
| E027 | Час гальмування | 25 | Залежно від вимог |
| E037 | Час витримки частоти запуску | 0 | Миттєвий СТАРТ |
| E101 | Вхід X2 | 36 | Обертання НАЗАД |
| E173 | Макс частота аналогової кривої 1 | 100 | Залежно від вимог |