Чи потрібно оснащувати інтелектуальною начинкою сучасний електропривод?

Вступ до інтелектуальних електроприводів

Сучасні технології продовжують розвиватися, і в останні роки все частіше починають використовуватися інтелектуальні системи для управління електроприводами в промисловій трубопровідній арматурі. Що ж таке інтелектуальні електроприводи, та чим вони відрізняються від традиційних електромеханічних?

Інтелектуальні системи: переваги та недоліки

Інтелектуальні системи складаються з кількох елементів: електронних блоків, програмного забезпечення, що забезпечує їхню роботу, та кабелів, які з'єднують електропривод із електронним обладнанням.

Конструктивні відмінності між електроприводами

Розглянемо основні конструктивні відмінності між електроприводами старого та сучасного типу:

Найменування вузла електроприводу Традиційний електромеханічний Інтелектуальний
Електродвигун Присутня Присутня
Ручний дублер (шків з рукояткою), що використовується для керування засувкою у ручному режимі при налагодженні та відсутності електрики Присутня Присутня
Пристрій керування електродвигуном Магнітні пускачі, що включають двигун у мережу Електронний перетворювач частоти або регулятор напруги (зовнішній або вмонтований в електропривод)
Пристрій контролю положення запірного механізму Зазвичай 4 кінцевих вимикача, що контролюють 2 крайніх і 2 проміжні положення Безконтактний метод, за допомогою магнітного (енкодера) або оптичного сенсора положення, що безперервно видає цифровий сигнал
Пристрій обмеження зусилля до запірного механізму Фрикційні або кулачкові муфти, що перемикають кінцеві вимикачі Вимірювання величини зусилля за допомогою тензометричних датчиків, визначення цієї величини щодо споживання струму та напруги електродвигуном

Переваги інтелектуальних електроприводів

Позитивними аспектами інтелектуальних електроприводів є:

  • Відсутність недоліків традиційних агрегатів, таких як окислення кінцевих вимикачів, генерація перешкод контактами, швидке зношування редукторів та електродвигунів;
  • Безконтактне регулювання положення запірного органу та обмеження зусилля;
  • Більш плавне регулювання роботи електродвигуна;
  • Наявність контролера з можливістю програмування циклу роботи електроприводу та підключення різних зовнішніх пристроїв за допомогою протоколів Profibus та Modbus для обміну даними;
  • Можливість налаштування електропривода, не відкриваючи корпус, за допомогою контролера та датчика положення запірного механізму.

Недоліки інтелектуальних електроприводів

До недоліків можна віднести:

  • Генерацію електромагнітних перешкод у зовнішнє середовище;
  • Підвищені вимоги до якості живлення інтелектуального приводу;
  • Схильність до перешкод із зовнішнього середовища.

Важливо: Перед початком експлуатації даного обладнання необхідно перевірити стан електромережі, вибрати інтерфейс для зв'язку приводу та системи управління. Рекомендується використовувати послідовний RS-485, що передає більше інформації в одиницю часу, ніж паралельний, і є стійкішим до перешкод.

Також, у разі наявності вбудованого регулятора напруги або частотного перетворювача, бажано подавати живлення на привод через розділовий трансформатор або застосовувати фільтри в розподільчих системах.